سؤالات متداول

*  ثبت و پیگیری سفارش *

* آیا امکان خرید حضوری فراهم است؟
پاسخ: خیر، تمام فروشنده‌هایی که با استور پورتال همکای می‌کنند به صورت اینترنتی ثبت سفارش می‌کنند و امکان خرید حضوری برای آن‌ها تعریف نشده است.

* آیا برای خرید از استور پورتال، حتماً باید در سایت عضو باشم؟
پاسخ: خیر نیازی به عضویت در سایت نیست و ثبت سفارش تنها در دو دقیقه انجام می‌گیرد!

* آیا در تمام ساعات شبانه‌روز می‌توانم سفارش خود را ثبت کنم؟
پاسخ: شما در ۲۴ ساعت شبانه روز و ۷ روز هفته می‌‏توانید سفارش خود را ثبت کنید.

* آیا می‌توانم برای شخص دیگری از استور پورتال خرید کنم و سفارش تحویل آن شخص شود؟
پاسخ: بله، پس از انتخاب کالاهای موردنظر و اضافه کردن آنها به سبد خرید، ثبت سفارش انجام می‌شود در این زمان آدرس و مشخصات تحویل گیرنده سفارش را وارد کنید. در ضمن اگر سفارش شما هدیه به شخص دیگری است بهتر است وجه را به صورت آنلاین قبل از ارسال سفارش پرداخت کنید؛ تا هنگامی که سفارش برای هدیه گیرنده ارسال شود، بدون دریافت وجه به او تحویل داده شود.

* چرا قیمت سایت با قیمتی که ثبت سفارش کردم تفاوت دارد؟
پاسخ: به علّت تغییرات زیاد در قیمت‌ها، ممکن است گاهی قیمت محصول سبد خرید با قیمت درج شده در سایت متفاوت باشد. ملاک، قیمت سبد خرید (هنگام ثبت سفارش) است. همچنین اگر بر روی دکمه «خرید محصول» کلیک کردید، اما به صفحه ثبت سفارش هدایت نشدید؛ به دلیل آن است که در حال حاضر، موجودی محصول به اتمام رسیده است.

* رنگ دلخواه محصول را چطور انتخاب کنم؟
در برخی از محصولات انتخاب رنگ فعال شده است؛ اما اگر این امکان فعال نبود هنگام ثبت سفارش می‌توانید در بخش پیغام، رنگ دلخواه خود را بنویسید تا در صورت موجودی فروشنده آن را برای شما ارسال کند.

* پرداخت *

* مبلغ سفارشم را چگونه می‏‌توانم پرداخت کنم؟
پاسخ: همگی کاربران می‌توانند از طریق درگاه اینترنتی و با استفاده از همه‌ی کارت‏‌های بانکی عضو شبکه شتاب در سایت استور پرتال، هزینه‌ی سفارش را به صورت آنلاین پرداخت کنند. همچنین شما مشتری عزیز می‌توانید مبلغ کالا را پس از تحویل کالا درب منزل پرداخت به مأمور پست پرداخت نمایید.

* با استفاده از کارت کدام بانک‌ها می‌توان هزینه‌ی سفارش را اینترنتی پرداخت کرد؟
پاسخ: شما می‌توانید با استفاده از همه‌ی کارت‏‌های بانکی عضو شبکه شتاب، هزینه‌ی سفارش را به صورت آنلاین پرداخت کنید. هم اکنون بانک‌های آینده، اقتصاد نوین، پارسیان، پاسارگاد، پست بانک، تجارت، توسعه صادرات، رفاه، سامان، سپه، سرمایه، سینا، صادرات، صنعت و معدن، کارآفرین، کشاورزی، مسکن، ملت، ملی، دی، انصار، قرض‌الحسنه مهر ایران، رسالت، ایران زمین، گردشگری، حکمت ایرانیان، توسعه تعاون، قوامین، بانک شهر و مؤسسه اعتباری توسعه در شبکه شتاب فعال هستند.

* ممکن است پرداخت اینترنتی ناموفق باشد، ولی مبلغ از حساب من کم شده باشد؟
پاسخ: گاهی ممکن است در هنگام پرداخت، شبکه بانکی قطع شود و پرداخت ناموفق انجام شود. اما در این مواقع جای نگرانی وجود ندارد. در این حالت معمولاً پول شما در حساب‏‌های میانی بانک است و خود بانک مغایرت‏‌ها را رفع کرده و مبلغ را به صورت خودکار به حساب شما برگشت می‌‏دهد. اگر تا ۷۲ ساعت پول به حسابتان برگشت نخورد، آنگاه با بانک عامل پرداخت اینترنتی تماس بگیرید تا مغایرت برطرف شود.

* آیا می‌‏توانم وجه سفارش خود را به صورت اقساطی پرداخت کنم؟
پاسخ: در حال حاضر چنین امکانی وجود ندارد.

* آیا می‌توانم برای پرداخت سفارش خود چک بدهم؟
پاسخ: خیر، برای جلوگیری از بروز مشکلات احتمالی، فروشگاه‌های اینترنتی، از پذیرش هر گونه چک بانکی معذور هستند.

* ارسال سفارشات *

* سفارش خود را به چه روش‌هایی می‌توانم تحویل بگیرم؟
پاسخ: در سرتاسر کشور سفارش‌‏ها با پست پیشتاز و سفارشی ارسال می‌شوند.

* هزینه ارسال سفارش چگونه محاسبه می‌شود؟
پاسخ: هزینه‏ ارسال بسته به شرایط سفارش، محل تحویل و نوع ارسال متفاوت است و در فرم سبد خرید به آگاهی مشتریان می‏‌رسد.

* آیا می‏‌توانم سفارش خود را در روز و ساعت معینی تحویل بگیرم؟
پاسخ: روز وساعت تحویل را نمی‏‌توان به طور دقیق تعیین کرد.

* پس از این که سفارشم را ثبت کردم، چقدر طول می‌‏کشد که به دستم برسد؟
پاسخ: زمان رسیدن سفارش به دست مشتری بر اساس فاکتورهایی مانند محل و نحوه تحویل متفاوت است.

* سفارش‌ها چه زمانی به پست تحویل داده می‌شود؟
پاسخ: همه‌ی سفارش‌‏ها پس از طی مراحل پردازش، به طور روزانه تحویل واحد پستی مستقر در محل پردازش سفارشات می‏‌شوند.

* آیا می‏‌توانم سفارشی را که با پست پیشتاز یا سفارشی، ارسال شده رهگیری کنم؟
پاسخ: بله، شما در ابتدا می‌توانید با مراجعه به بخش رهگیری سفارشات، از وضعیت کلّی سفارش خود جویا شوید. همچنین برای رهگیری سفارشی که با پست پیشتاز ارسال شده می‏‌توانید شماره ۱۰ یا ۲۰ رقمی مرسوله پیشتاز را در آدرس زیر وارد کنید: http://itemtracking.post.ir برای رهگیری سفارشی که با پست تیپاکس ارسال شده نیز، می‏‌توانید با دفتر شعبه تیپاکس در شهر خود تماس بگیرید.

* گوشی‌های طرح اصل و چینی * 

* منظور از گوشی طرح اصل چیست؟
این نوع گوشی‌ها شباهت بسیار زیادی از نظر نرم افزاری و سخت افزاری به گوشی‌های اصل برندهای معروف دارند. در واقع این گوشی‌ها ساخت خود شرکت مربوط به آن برند نیستند و اکثراً تولید کشور چین هستند. اصلی‌ترین مزیت خرید این گوشی‌ها، قیمت بسیار پایین آن‌ها است. شما می‌توانید یک گوشی را ۷۰ درصد ارزان‌تر از گوشی اصل صاحب شوید. شباهت این گوشی‌ها به گوشی‌های اصل به صورتی است که اگر آن را به دوست و همکارتان نشان دهید متوجه غیر اصل بودن آن نمی‌شود!!
از نظر کیفیت و زمان کارکرد نیز این گوشی ها حدود ۵۰ تا ۶۰ درصد کیفیت گوشی اصل را دارا می باشند. ضمناً این گوشی‌ها کاملاً نو و سالم هستند و ارزان بودن گوشی نباید این تصور را ایجاد کند که دست دوم یا خراب هستند.

——————————————————————————–

* چرا امکانات گوشی‌های طرح اصل با امکانات گوشی اصل تفاوت دارد؟
همان‌طور که عرض شد گوشی طرح اصل، ساخت شرکت های دیگری هستند و بنابراین نباید انتظار داشته باشید تمام امکانات گوشی های اصل را داشته باشند. ضمن این‌که در مقابل، در بعضی موارد امکاناتی دارند که گوشی های اصل هم ندارند؛ مانند چند سیم کارته بودن و…

——————————————————————————–

* آیا گوشی های طرح اصل، امکانات بیش‌تری نسبت به آن چیزی که در سایت وارد شده، دارند؟
در موارد جزئی بله. امکانات ریزتر ممکن است در توضیحات محصول نیامده باشد؛ ولی امکانات اصلی همان است که در سایت مشاهده می کنید.
ضمناً باید توجه داشته باشید گاهی اوقات پیش می آید که گوشی خریداری شده توسط مشتری اندک تفاوتی با مشخصات داخل سایت دارد. ساختار تولید گوشی های طرح اصل با گوشی های اصل تفاوت دارد. شما مشخصات گوشی‌های اصل را می توانید در همه جای دنیا به طور ثابت، یکسان و مشخص ببینید؛ مثلاً زمانی که در سایت گوشی اصل، مشخصاتی را برای مدل مدنظرتان می بینید، مطمئن هستید روزی که این گوشی وارد ایران می شود، تمام آن مشخصات را دارا می باشد؛ اما روند گوشی‌های طرح اصل به این شکل نیست. چون گاهی اوقات این گوشی‌ها با گزینه‌های متفاوت و توسط کارخانه‌های مختلف تولید می‌شود؛ البته تا ۹۰ درصد مشخصات این گوشی‌ها نیز همواره ثابت است؛ ولی موارد جزئی نیز پیش می آید که دو عدد گوشی با یک برند و قیمت، در برخی مشخصات با هم تفاوت دارند.

——————————————————————————–

* آیا اطلاعاتی که از گوشی‌های طرح اصل زده‌اید، واقعی است؟ چرا ریز اطلاعات هر گوشی را ذکر نشده است؟
همان‌طور که توضیح داده شد، روند تولید این گوشی‌ها با گوشی‌های اصل تفاوت دارد؛ بنابراین در مورد اطلاعات نیز این قضیه صادق است. در مورد گوشی‌های اصل حتی در وب سایت خود تولیدکنندگان می‌توان اطلاعات کامل گوشی‌ها را مشاهده کرد؛ ولی اطلاعات گوشی‌های طرح اصل، تماماً از روی جعبه و ظاهر گوشی و اطلاعاتی که در قسمت تنظیمات گوشی درج شده، توسط فروشنده برداشت شده و نوشته می‌شود. بنابراین اولاً نمی‌توان انتظار داشت مثل سایت‌های گوشی اصل اطلاعات به صورت ریز و با تمام جزئیات درج شود؛ ثانیاً مسئولیت صحت اطلاعات برعهده کارخانه تولیدکننده آن است. البته فروشندگان سعی می‌کنند اطلاعات غیرواقعی در سایت درج نشود و تا حد امکان اطلاعات را تعدیل کرده‌اند؛ به عنوان مثال در کنار دوربین یک گوشی طرح، ممکن است عدد ۱۳ مگاپیکسل درج شده باشد؛ ولی در سایت، عدد ۵ مگاپیکسل درج شده است.

حتی در بعضی موارد مشاهده شده که اطلاعاتی که از این گوشی‌ها در نرم‌افزارهایی از قبیل Cpuz و… نشان داده می‌شود، واقعی نبوده است! بنابراین تقریباً راهی وجود ندارد که به اطلاعات واقعی این گوشی‌ها دسترسی پیدا کرد!

——————————————————————————–

* چرا گوشی طرح اصل خریداری شده من، با گوشی اصل تفاوت دارد؟
درست است که گوشی های طرح اصل بسیار شبیه گوشی‌های اصل ساخته شده اند؛ ولی شما به اندازه مبلغی که می پردازید باید از این گوشی‌ها انتظار داشته باشید. بنابراین مسلم است که صفحه لمسی گوشی که ۲۱۰ تومان برای آن هزینه کرده اید، با صفحه لمسی گوشی اصل تفاوت دارد. این قیاس در مورد دوربین، پردازنده، کارکرد، کیفیت ساخت و … نیز وجود دارد. همچنین ممکن است گوشی شما در منو یا ظاهر تفاوت‌های اندکی با گوشی اصل داشته باشد که این امر طبیعی است.

——————————————————————————–

* آیا بعد از خرید، از گوشی راضی خواهم بود؟
کاملاً بستگی به انتظار و توقع شما از گوشی طرح اصلی دارد. اگر فکر می‌کنید با خرید گوشی طرح، یک گوشی در حد گوشی اصلی و بدون کوچک ترین تفاوت سخت افزاری و نرم‌افزاری دریافت می‌کنید، بعد از خرید راضی نخواهید بود. اما اگر واقعیت گوشی طرح اصل را درک کنید و در حد قیمت آن، از آن انتظار داشته باشید کاملاً رضایت خواهید داشت.

——————————————————————————–

* در توضیحات بعضی از گوشی‌ها امکان Gps درج شده است. این امکان در این گوشی‌ها به چه شکل کار می‌کند؟
Gps در گوشی‌های طرح اصل به این صورت نیست که مانند گوشی‌های اصل، به صورت ماهواره‌ای و اتصال به ماهواره کار کند؛ بلکه برای استفاده از موقعیت یاب جغرافیایی در این گوشی‌ها، می‌بایست ابتدا به اینترنت متصل شد.

——————————————————————————–

* چرا حافظه داخلی و رم بعضی از گوشی ها نوشته نشده است؟
اگر میزان حافظه داخلی یک گوشی را در توضیحات آن محصول ندیدید، بدانید که حدوداً ۱۲۸ تا ۵۱۲ یا نهایتاً زیر ۱ گیگابایت است که تقریباً عدد پایینی است؛ اما اگر گوشی حافظه خارجی بخورد، می‌توان با استفاده از مموری خارجی، تا حدی مشکل را رفع کرد. ضمن آن‌که در بعضی از گوشی‌ها نیز امکان هست که بتوان حافظه داخلی را ارتقا داد.

در مورد رم نیز معمولاً این گوشی‌ها از رم ۵۱۲ مگابایت بهره می‌برند.

——————————————————————————–

* آیا گوشی ها منوی فارسی دارند؟ آیا گوشی ها بسته بندی و جعبه دارند؟
بله، عموماً گوشی های سایت منوی فارسی دارند و فارسی را هم ساپورت می کنند. همچنین تمام گوشی ها دارای جعبه شکیل و زیبا و بسته بندی مناسب هستند.

——————————————————————————–

* اصلی ترین مشکل این گوشی‌ها چیست؟ چرا گوشی طرح اصل بخرم؟ چرا گوشی طرح اصل نخرم؟
جدی ترین مشکل گوشی های طرح اصل، حافظه داخلی پایین و دوربین متوسط است. در مورد حافظه داخلی توضیح داده شد؛ در مورد دوربین هم مطلع باشید برای تمام گوشی‌ها عدد ۵مگاپیکسل درج شده، اما این عدد چندان دقیق نیست و ممکن است انتظار شما را برآورده نکند.

اگر از این دو مشکل (حافظه داخلی و دوربین) فاکتور بگیرید، گوشی طرح اصل به اندازه قیمت آن برای شما کار خواهد کرد. معمولاً کاربرد عمده این گوشی‌ها داشتن یک گوشی کاملاً شبیه گوشی گران قیمت است. بنابراین در صورتی که انتظار دارید با خرید گوشی طرح اصل یک گوشی بسیار باکیفیت از همه لحاظ تحویل بگیرید، به شما پیشنهاد می‌کنیم به جای خرید گوشی طرح اصل، گوشی اصل خریداری کنید.